Private driving lessons - Do not forget Theory

Hello Har du beslutat dig för att du skall vara en "privatist" (enbart köra hemma med en eller flera handledare), behöver både du och den/de som skall hjälpa dig gå på en handledarekurs (teorikurs på tre timmar).

Det är en obligatorisk kurs som trafikskolor tillhandahåller. När kursen är gjord kommer trafikskolan att skicka in ett intyg på ditt och din/dina handledares deltagande elektroniskt till transportstyrelsen. Handledarkursen kan göras var som i Sverige och ni behöver inte göra den samtidigt. Det handledaren behöver göra, är att ansöka om tillstånd att bli handledare för dig, det kan ni göra på körkortsportalen.

Books Green sign
Driving/Reading