Large Amount Driving creates safe driver

Trafikskola i Skara

Trafikskolan -
med dig i centrum

Hello Varje enkellektion är 45 minuter lång och kostar 460:-/lektion.

För körning i större stad (Lidköping/Skövde) krävs två lektioner (90 minuter/dubbellektion) och kostar 920:-/dubbellektion

På trafikskolor kallas varje steg för moment, vi har 16 moment (16 steg).

Moment 1 - 7, (8) är grundläggande inlärning och genomförs i Skara.

Momenten 8 och 10 är stadskörning och genomförs i Lidköping eller Skövde.

Moment 9 och 11 är landsvägskörning och genomförs i omnejd till Lidköping eller Skövde. Naturligtvis kommer sträckan Skara - Lidköping/Skövde vara del av landsvägskörning.

Moment 12 är motorväg/motortrafikled och genomförs på motorvägen mellan Skara och Axvall.

Moment 13 är mörkerkörning och genomförs i alla moment när det är mörkt (vinterhalvåret). Om du övningskör på sommarhalvåret utgår denna del i din undervisning. Pröva med förstånd de första gångerna du är ute och kör i mörker. Du är alltid välkommen tillbaks till trafikskolan för mer genomgång. Trafikskolan är till för alla med eller utan körkort.

Moment 14 är halt väglag och genomförs på platser där man har Risk 2-kursen (halkkörning)

Moment 15 och 16 är utbildningskontroll, 15 är stadskörning och 16 är landsvägskörning.

Vänligen
Conny Lindgren - trafiklärare

Conny Lindgren

Trafikskola i Skara

Trafikskolan -
med dig i centrum

Varje enkellektion är 45 minuter lång och kostar 460:-/lektion.

På trafikskolor kallas varje steg för moment, vi har 16 moment (16 steg).

Moment 1 - 7, (8) är grundläggande inlärning och genomförs i Skara.

Momenten 8 och 10 är stadskörning och genomförs i Lidköping eller Skövde.

Vänligen
Conny Lindgren - trafiklärare