Accompanying Driver is responsible

Trafikskolan med fokus på dig

Hello Handledare och trafiklärare är helt juridiskt ansvariga för körningen, det vill säga om det något händer exempelvis körning mot rött ljus, fortkörning, olycka m.m. det är INTE elevens ansvar.

Ansvaret för utbildningen ligger hos oss alla som hjälper till, dock är det eleven som måste göra arbetet.

Fordonets beskaffenhet ansvarar handledaren och trafikläraren för.

Att åta sig uppraget att handleda en som skall ta körkort innebär ett stort ansvar. Eleven är novis och vill lära sig allt som är viktigt och allt som gör det lätt att köra fordonet.
För att göra det enklare för både eleven och handledaren kan extra utrustning införskaffas. Självklart är den gröna övningsskylten viktig (lag), utöver det kan speglar vara mycket bra att ha.
Vi på trafikskolor har två extra innerspeglar och två extra ytterspeglar, allt för att underlätta för eleven och utbildningen.

Att handleda kan även vara ett sätt att förnya egna kunskaper av det som finns idag och handledaren är på Trafikskolan Conny Lindgren alltid välkommen att följa med, dvs. om ni tänker komplettera med en trafikskola i er utbildning.

Accompanying Driver Obligation
Obligation is Accomp.dr.

Trafikskolan med dig i fokus

Fordonets beskaffenhet ansvarar handledaren och trafikläraren för.

Accompanying Driver Obligation
Obligation is Accomp.dr.